Z6_PPGAHG8001ES40Q54SV1NT0M07
Z7_PPGAHG8001VJ40Q54HELSQ3QQ2

КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА МЛАДШИ ЕКСПЕРТ

Дата на публикуване: 22.05.2024
Последна актуализация: 10.06.2024

КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА

МЛАДШИ ЕКСПЕРТ

 

в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост ”

На основание чл. 32, ал.1 от Закона за администрацията,  чл. 27 от Устройствения правилник на областните администрации, чл. 10а, ал. 1  и ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1  и чл. 14, ал.1 и ал.2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и доклад вх. № 03-3/17.05.2024 г. на г-жа Банчева – директор на дирекция АКРРДС и Заповед № 2-95-00-321/21.05.2024 г. на Областния управител на Област Русе.

Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:

- минимална образователна квалификационна степен – „професионален бакалавър“ /за направление „Право“ – степен „магистър“/;

- минимален професионален опит –  не се изисква;

- минимален ранг  за заемане на длъжността  – V-ти младши,  в случай че има придобит такъв;

- минимален размер на основната месечна заплата за длъжността: 933 лева; Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно действащите нормативните актове /Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация/.

Допълнителни умения и квалификация за заемане на длъжността:

        • предвид характера на работата по длъжностна характеристика, заемащия длъжността е необходимо да притежава професионална квалификация в област „Право“;
        • придобита юридическа правоспособност;
        • компютърна грамотност – MS Office, правно-информационни системи и друг специализиран софтуер или бази данни с правна информация.

Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство:

Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност и интервю.

Необходимите документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:

              • заявление за участие в конкурса /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 по образец от НПКПМДС;
              • декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС по образец;
              • копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
              • копие на документ за придобита юридическа правоспособност;
              • копия от документи, удостоверяващи придобития ранг като държавен служител /ако има такъв/.

 

Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

Подпомага областния управител при осъществяване на контрол по спазването на законността на територията на областта.

Подпомага осъществяването на контрол по законосъобразност на актовете и действията на органите на местното самоуправление и местната администрация.

Изготвя доклади относно законосъобразността на актове на общинските съвети на територията на областта.

Изготвя и предлага проекти на заповеди относно незаконосъобразни актове на общинските съвети на територията на областта.

Изготвя предложения до Административен съд за прогласяване на незаконосъобразността  на решенията на общинските съвети.

Изготвя и предлага проекти на заповеди за отмяна на незаконосъобразни актове на кметовете на общините на територията на областта.

Подпомага осъществяването на контрол върху дейността по административното обслужване, извършвано от териториалните звена на централната администрация и от другите административни структури на територията на областта - специализирани териториални администрации и общински администрации.

Предлага мерки за предотвратяване и прекратяване на закононарушения и за отстраняване на условията и причините, които ги пораждат.

Участва в координирането и подпомагането на работата на органите на изпълнителната власт на територията на областта и взаимодействието им с местната власт.

Участва в дейността на дирекция АКРРДС във връзка с организационно-техническата подготовка на избори за държавни и местни органи на властта и за членове на Европейския парламент от Република България на територията на областта

Разглежда и подготвя проекти на отговори на предложения, сигнали, жалби и молби на граждани.

Осъществява процесуално представителство пред органите на съдебната власт.

Проучва, анализира и обобщава резултатите от делата, по които е осъществил процесуално представителство. 

Място и срок за подаване на документи:

1. Лично или чрез пълномощник с нотариално заверено пълномощно в Областна администрация Русе - пл. Свобода № 6, “Център за административно обслужване и информация” в 10 (десет) дневен срок от публикуването на обявлението за конкурса.

 2. По електронен път на адрес: delo@ruse.egov.bg в 10 (десет)  дневен срок от публикуването на обявлението за конкурса, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл.17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

Допълнителна информация във връзка с конкурса ще се публикуват: На електронната страница на областна администрация Русе: www.ruse.egov.bg, секция „Конкурси“ ще бъдат качени образци на заявление за участие в конкурса /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и на декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС.     

Заявление по чл. 17, ал. 2 

Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС