Z6_PPGAHG8001MG606AJJF98A24P0
Z7_PPGAHG8001MG606AJJF98A2IH4

ИЗПЛАЩАНЕ НА ОБЕЩЕТЕНИЯ ЗА ОТЧУЖДЕНИ ИМОТИ С РМС №60 ОТ 2025 (РМС №434 И РМС №744 ОТ 2023) ЗА СТРОЕЖА НА АВТОМАГИСТРАЛА "РУСЕ-ВЕЛИКО ТЪРНОВО"

Дата на публикуване: 29.06.2023
Последна актуализация: 10.04.2025

ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ РУСЕ

Уведомява собствениците на имоти /в землищата на с. Божичен, с. Иваново и с. Тръстеник, община Иваново, гр. Две могили, община Две могили и с. Екзарх Йосиф, община Борово/, отчуждени за изграждане на Обект „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“, участъци „Русе-Бяла“ и обход на град Бяла от км 0+500 до км 76+040“, в участъци от км 40+071 до км 49+497, от км 55+780 до км 56+372, от км 58+122 до км 59+657, от км 69+696 до км 70+788, от км 70+788 до км 72+379, от км 72+379 до км 74+741 и от км 74+741 до км 76+040, на територията на община Иваново, община Две могили и община Боров, област Русе, че в изпълнение на чл. 39 и чл. 39а от Закона за държавната собственост /ЗДС/, Агенция „Пътна инфраструктура“ в качеството си на инвеститор на обекта, е превела в банка ОББ АД по сметката на Областна администрация – Русе полагащите им се парични обезщетения. Те са постановени с влязлото в сила Решение № 60/06.02.2025 г. на Министерски съвет. В изпълнение на чл. 39а, ал. 2 от ЗДС, администрацията започва да изплаща на собствениците определените им суми, за които отчуждителният акт - РМС № 60/06.02.2025 г. е влязъл в законна сила, включително и чрез приключила съдебна процедура.

Документите могат да се подават на място в гишето на Областна администрация – Русе в Центъра за административно обслужване на пл. „Свобода“ № 6 или по пощата чрез лицензиран пощенски оператор.

За целта е необходимо заинтересованите лица да представят в Областна администрация - Русе следните документи:

 

І. За физически лица:

  1. Заявление по образец (Приложение № 1);
  2. нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;
  3. актуално удостоверение за наследници, при починал собственик – оригинал;
  4. нотариално заверен споразумителен протокол, определящ дяловете на наследниците (оформен с кръгли суми) или нотариално заверено пълномощно, с което се упълномощава един от тях да получи цялата сума;
  5. документ от нотариус удостоверяващ дела и размера на обезщетението в лева, в случаите, когато не може да се изготви споразумителен протокол, определящ дяловете на всички наследници – в оригинал;
  6. актуално удостоверение за лична банкова сметка с посочени пълни лични данни на титуляря – правоимащо/упълномощено лице, което ще получи сумата – оригинал;
  7. влязло в сила съдебно решение – ако е приложимо (в случай на обжалване на РМС за отчуждаването);
  8. удостоверение за липса на тежести върху имота от Служба по вписванията /СВ/ –– оригинал (само за имоти, придобити преди въвеждане на електронната система на СВ, съответно за с. Божичен, с. Иваново и с. Тръстеник СВ-Русе – 2001 г., а за гр. Две могили и с. Екзарх Йосиф СВ-Бяла – 2002 г., като в случай че упълномощено лице е подало заявление за няколко правоимащи лица, в удостоверението за извършена проверка по лице следва да фигурират имената на всички упълномощители);
  9. Декларация – по образец (Приложение № 3) (Подава се от всеки заявител. В случай, че заявителя е упълномощено лице, е необходимо да попълни и подпише декларация по образец от името на всеки един от упълномощителите).

 

 

ІІ. За юридически лица:

  1. Заявление по образец (Приложение № 2);
  2. нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;
  3. влязло в сила съдебно решение –  ако е приложимо (в случай на обжалване на РМС за отчуждаването);
  4. актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), издадено от съответната банка, по която да бъдат преведени средствата на юридическото лице – оригинал;
  5. удостоверение за липса на тежести върху имота от Служба по вписванията /СВ/ –– оригинал (само за имоти, придобити преди въвеждане на електронната система на СВ,, съответно за с. Божичен, с. Иваново и с. Тръстеник СВ-Русе – 2001 г., а за гр. Две могили и с. Екзарх Йосиф СВ-Бяла – 2002 г.);
  6. Декларация – по образец (Приложение № 4).


     Уведомява собствениците на имоти /в землищата на с. Обретеник; с. Белцов; с. Стърмен; гр. Бяла; с. Полско Косово; с. Пейчиново/, отчуждени за изграждане на Обект „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“, участъци „Русе-Бяла“ и обход на град Бяла от км 0+500 до км 76+040“, в участъци от км 40+071 до км 49+497, от км 55+780 до км 56+372, от км 58+122 до км 59+657, от км 69+696 до км 70+788, от км 70+788 до км 72+379, от км 72+379 до км 74+741 и от км 74+741 до км 76+040, на територията на община Борово, община Ценово и община Бяла, област Русе, че в изпълнение на чл. 39 и чл. 39а от Закона за държавната собственост /ЗДС/, Агенция „Пътна инфраструктура“ в качеството си на инвеститор на обекта, е превела в банка ОББ АД по сметката на Областна администрация – Русе полагащите им се парични обезщетения. Те са постановени с влязлото в сила Решение № 744/20.10.2023 г. на Министерски съвет. В изпълнение на чл. 39а, ал. 2 от ЗДС, администрацията започва да изплаща на собствениците определените им суми, за които отчуждителният акт - РМС № 744/20.10.2023 г. е влязъл в законна сила, включително и чрез приключила съдебна процедура.

Документите могат да се подават на място в гишето на Областна администрация – Русе в Центъра за административно обслужване на пл. „Свобода“ № 6 или по пощата чрез лицензиран пощенски оператор.

     За целта е необходимо заинтересованите лица да представят в Областна администрация - Русе следните документи:

І. За физически лица:

1. Заявление по образец (Приложение № 1);

2. Нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;

Забележка: Представените решения на поземлени комисии, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

3. Актуално удостоверение за наследници, при починал собственик – оригинал;

4. Нотариално заверен споразумителен протокол, определящ дяловете на наследниците (оформен с кръгли суми) или нотариално заверено пълномощно, с което се упълномощава един от тях да получи цялата сума;

5. Документ от нотариус удостоверяващ дела и размера на обезщетението в лева, в случаите, когато не може да се изготви споразумителен протокол, определящ дяловете на всички наследници – в оригинал;

6. Актуално удостоверение за лична банкова сметка с посочени пълни лични данни на титуляра – правоимащо/упълномощено лице, което ще получи сумата – оригинал;

7. Влязло в сила съдебно решение –  ако е приложимо;

8. Удостоверение за липса на тежести върху имота от Служба по вписванията –– оригинал (само за имоти, придобити преди 2002 г., като в случай че упълномощено лице е подало заявление за няколко правоимащи лица, в удостоверението за извършена проверка по лице следва да фигурират имената на всички упълномощители);

9. Декларация – по образец (Приложение № 3) (в случай че упълномощено лице е подало заявление за няколко правоимащи лица, е необходимо да попълни и подпише декларация по образец от името на всички упълномощители).

Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.

ІІ. За юридически лица:

1. Заявление по образец (Приложение № 2);

2. Нотариално заверено копие на документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота;  

Забележка: Представените решения на поземлени комисии, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

3. Влязло в сила съдебно решение –  ако е приложимо;

         4. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), издадено от съответната банка, по която да бъдат преведени средствата на юридическото лице – оригинал;

5. Удостоверение за липса на тежести върху имота от Служба по вписванията –– оригинал (само за имоти, придобити преди 2002 г.);

6. Декларация – по образец (Приложение № 4).
Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.

 


 

     Уведомява собствениците на имоти /в землищата на с. Ценово и с. Долна студена/ отчуждени за изграждане на Обект „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“, участъци „Русе – Бяла“ и обход на гр. Бяла от км 0+500 до км 76+040“ в участък „Обход на гр. Бяла“ от км 49+497 до км 58+122, от км 59+253 до км 65+435 и от км 65+435 до км 69+696, на територията на община Ценово, област Русе, че в изпълнение на чл. 39 и чл. 39а от Закона за държавната собственост /ЗДС/, Агенция „Пътна инфраструктура“ в качеството си на инвеститор на обекта, е превела в банка ОББ АД по сметката на Областна администрация – Русе полагащите им се парични обезщетения. Те са постановени с влязлото в сила Решение № 434/15.06.2023 г. на Министерски съвет. В изпълнение на чл. 39а, ал. 2 от ЗДС, администрацията започва да изплаща на собствениците определените им суми, за които отчуждителният акт — РМС № 434/15.06.2023 г е влязъл в законна сила, включително и чрез приключила съдебна процедура.
     Документите могат да се подават на място в гишето на Областна администрация – Русе в Центъра за административно обслужване на пл. „Свобода“ № 6 или по пощата чрез лицензиран пощенски оператор.
     За целта е необходимо заинтересованите лица да представят в Областна администрация - Русе следните документи:

 

І. За физически лица:

1.Заявление по образец – Приложение № 1;

2. Скица – оригинал;

3. Документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота – нотариално заверен препис;

Забележка: Представените решения на поземлени комисии, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

4. Актуално удостоверение за наследници, при починал собственик – оригинал;

5. Нотариално заверен споразумителен протокол, определящ дяловете на наследниците (оформен с кръгли суми) или нотариално заверено пълномощно, с което се упълномощава един от тях да получи цялата сума;

6. Документ от нотариус удостоверяващ дела и размера на обезщетението в лева, в случаите, когато не може да се изготви споразумителен протокол, определящ дяловете на всички наследници – в оригинал;

7. Актуално удостоверение за лична банкова сметка с посочени пълни лични данни на титуляра – правоимащо/упълномощено лице, което ще получи сумата – оригинал;

8. Влязло в сила съдебно решение – ако е приложимо;

9. Декларация за съхранение и обработка на личните данни при спазване на разпоредбите на Закона за защита на личните данни – по образец – Приложение № 3;

10.Декларация удостоверяваща, че отчуждителният акт не е обжалван от засегнатите собственици – по образец – Приложение № 4;

11. Декларация за липса на тежести върху имота – по образец – Приложение № 6.

Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.

 

ІІ. За юридически лица:

1. Заявление по образец – Приложение № 2;

2. Скица – оригинал;

3. Документ за собственост – решение на поземлена комисия; нотариален акт; договор за делба или друг документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота – нотариално заверен препис;

Забележка: Представените решения на поземлени комисии, както и съдебни решения, трябва да бъдат с печат, удостоверяващ, че решението е влязло в сила.

4. Влязло в сила съдебно решение – ако е приложимо;

5. Актуално удостоверение за IBAN (банкова сметка), издадено от съответната банка, по която да бъдат преведени средствата на юридическото лице – оригинал;

6. Декларация удостоверяваща, че отчуждителният акт не е обжалван от засегнатите собственици – по образец – Приложение № 5;

7. Декларация за липса на тежести върху имота – по образец – Приложение № 7.

Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.